Bicyklovanie

Montáž nového lanka u ramenných bŕzd

Pripojenie lanka na brzdovú PÁKU

Valcovú koncovku vložíme do brzdovej páky a koncovku lankovodu brzdového lanka presne vložíme do nastavovacej skrutky. Pretiahneme lanko vodítkami na ráme, ktoré bývajú rôzné, podľa typu bicykla, až dolu k strmeňu brzdy.

Pripojenie strmeňa brzdy


Skontrolujeme, či sú konce lankovodu na svojich miestach. Pretiahneme lanko malým otvorom v upevňovacej skrutke strmeňa. Skrutku stále držíme 10 mm kľúčom (keby sa skrutka otočila, lanko by sa mohlo zalomiť a následne prasknúť) a utiahneme zásadne maticu upevňovacej skrutky na strmeni. To urobíme pred pripojením spojovacieho lanka ramien. Výška strmeňa mení uhol medzi spojovacím lankom ramien a brzdovými ramenami; tento uhol ovplyvňuje charakter brzdenia (pozri str. 25).

Pripojenie spojovacieho lanka


Koncovku spojovacieho lanka zasunieme do sedla brzdového ramena, potom pretiahneme lanko drážkou v tvare písmena U v strmeni a prevlečieme kotviacou skrutkou na opačnom ramene. Brzdové klátiky zaistíme v tlaku na ráf a natiahneme lanko pretiahnuté kotviacou skrutkou. Potom túto maticu skrutky zatiahneme. Nové lanká treba natiahnuť a brzdy ešte raz nastaviť.

ĎALŠIE SYSTÉMY RAMENNÝCH BŔZD

Rôzne prevedenia ramenných bŕzd sa od seba líšia iba v maličkostiach. Nový typ Shimano (na obrázku) nevyžaduje, aby lanko brzdy bolo stiahnuté v strmeni brzdy. Uchytný koniec spojovacieho lanka sa zasunie do konca brzdového ramena.

Ľahko sa potom pretiahne strmeňom a trubičkou, ktorá do neho vniká. Potom koniec lanka pretiahneme kotviacou skrutkou a zapevníme ho v ňom (s natiahnutím lanka, ako v uvedenom kroku 3). Tento systém má tú výhodu, že automaticky nastavuje čeľuste do správneho uhla, čo zvyšuje účinnosť brzdy.



Komentáře k článku.

Úver na cokolvek

Vytvořenou službou WEP.sk - Vlastní blog z vlastního PC. Mapa stránok